PRP زانو

یکی از موثرترین روش‌های درمانی است با اثربخشی ۸۵ درصد. اگر روش‌های ابتدایی درمان مانند فیزیوتراپی کمکی به کاهش درد و بهبود وضعیت مفصل زانو نکند، در این صورت PRP یکی از بهترین گزینه‌ها برای به تعویق انداختن انجام عمل جراحی خواهد بود.

این روش با بهره گیری از فاکتورهای ترمیمی موجود در پلاکت خون بیمار می تواند سبب کاهش خشکی مفصل، بهبود درد و افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به آرتروز متوسط زانو شود. این اثرات در کوتاه مدت می تواند باعث کاهش درد بیمار گردد و این اثر ضد درد بین ۶ ماه تا یک سال دوام دارد.

آمادگی لازم قبل از تزریق پی آر پی زانو

پیش از انجام پی آر پی زانو به طور کامل توسط پزشک معاینات لازم شده و آمادگی‌های لازم به بیمار داده می‌شود.

این روش درمانی نیاز به مراقبت های خاص قبل از اقدام ندارد ولی با این حال بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

• چند روز قبل از تزریق PRP، داروهای ضد انعقاد و التهاب را قطع کنید
  • مصرف گیاهان رقیق کننده خون، مکمل‌ها و ویتامین‌ها را متوقف کنید
  • یک تا دو هفته قبل از تزریق، مصرف داروهای استروئیدی سیستماتیک را قطع کنید
  • در روز تزریق یک وعده غذایی سالم و کامل داشته باشید
  • مقدار زیادی آب بنوشید

نحوه آماده سازی PRP

بعد از PRP زانو

این روش درمانی به عنوان یک درمان ایمن و سالم شناخته شده و خطرات ناشی از تزریق بسیار محدود و کمتر از ۱% می باشد. بعد از تزریق هیچگونه مشکل یا محدودیت در راه رفتن بیمار پیش نمی آید. بنابراین مراقبت خاصی نیاز ندارد. فقط بهتراست با مصرف مایعات زیاد بدن خود را هیدراته نگه دارید.

بعداز تزریق بیمار احساس درد خفیف تا متوسط در ناحیه زانو دارد. تحمل این میزان درد طبیعی بوده و نشان دهنده شروع فرایند بهبودی همزمان با سازگاری بدن با ماده تزریق شده است.

دکتر حسین اکبری اقدم با توجه به تخربه و تخصصی که در این زمینه دارند و با بهره گیری از مرغوب ترین کیت های آزمایشگاهی از سراسر کشور پذیرای بیماران محترم می باشند